23 Δεκεμβρίου 2012

Ανακοίνωση της Ε.Μ.Ι.ΑΛ. για τα παιδιά που υποσιτίζονται

ΣΧΟΛΙΚΑ ΣΥΣΣΙΤΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ-ΤΩΡΑ
Λεφτά για τη σίτιση των παιδιών μας υπάρχουν. Τελεία.

Ο αριθμός των παιδιών που υποσιτίζονται στον ελλαδικό χώρο αυξάνει διαρκώς. Παιδιά αδυνατούν να αποδώσουν στο σχολείο, αδυνατούν να συμμετέχουν ενεργά στο μάθημα της γυμναστικής, ζαλίζονται, λιποθυμούν, απουσιάζουν ή/και σταματούν το σχολείο, λόγω υποσιτισμού. Σύμφωνα με την έκθεση της Unicef για την κατάσταση της παιδικής φτώχειας στην Ελλάδα, το 2010 υπολογίζεται ότι 440.000 ανήλικοι ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, ενώ το 1/5 των φτωχών νοικοκυριών με παιδιά είναι οικονομικά αδύναμο για διατροφή με κοτόπουλο, κρέας, ψάρι ή λαχανικά ίσης θρεπτικής αξίας. Αν σκεφτεί κανείς πόσο έχει επιδεινωθεί η οικονομική κατάσταση από το 2010 μέχρι σήμερα, μπορεί να εκτιμήσει ότι ο πραγματικός αριθμός των παιδιών που πεινούν, ανέρχεται σε εκατοντάδες χιλιάδες, πολύ μεγαλύτερος από όσο φαίνεται ή καταγράφεται στις λίστες για τα σχολικά κουπόνια.
Το πρόβλημα έχει μέχρι σήμερα αποπειραθεί να αντιμετωπίσει η πολιτεία με πρόχειρες λύσεις «πλαστικού επιδέσμου», οι οποίες όμως παρουσιάζουν συνοδούς δυσκολίες. Π.χ. οι λίστες των υποσιτιζόμενων μαθητών για την παροχή δωρεάν πρόχειρης τροφής μέσω κουπονιών από το κυλικείο του σχολείου:
α) αφήνουν ανέπαφο ένα μεγάλο κρυφό αριθμό υποσιτιζόμενων μαθητών, οι οποίοι αποκρύπτουν απόλυτα την ανάγκη τους, για να μην στιγματιστούν,
β)  καθιστούν τα παιδιά ευάλωτα θύματα σχολικού εκφοβισμού (έχουν αναφερθεί περιπτώσεις όπου συμμαθητές τους τα κορόιδευαν «να, ο φτωχούλης, τρώει από τα κουπόνια» κλπ.),
γ)  δεν καλύπτουν τις πραγματικές και αυξημένες διατροφικές ανάγκες του παιδιού, καθώς τα προϊόντα των σχολικών κυλικείων είναι συχνά χαμηλής διατροφικής αξίας (τυρόπιτες, κρουασάν, αναψυκτικά κλπ.) και οι οποίες ανάγκες, λόγω των καταστάσεων, δεν καλύπτονται ούτε στο σπίτι.
Μια άλλη λύση που έχει δοκιμαστεί είναι τα προγράμματα δωρεάν σίτισης προς όλους τους μαθητές κάποιων επιλεγμένων σχολείων από μη κρατικά ιδρύματα, οργανισμούς ή εταιρείες. Αυτά εξαλείφουν μεν την σημαντική παράμετρο της στοχοποίησης συγκεκριμένων παιδιών (καθώς όλα τα παιδιά στο επιλεγμένο σχολείο εισπράττουν δωρεάν γεύμα), δεν αποτελούν όμως συνολική λύση στο πρόβλημα, καθώς σε ΟΛΑ τα σχολεία της χώρας σήμερα, ανεξαρτήτως περιοχής, υπάρχουν κάποιοι μαθητές οι οποίοι υποσιτίζονται. Η περιοχή στην οποία βρίσκεται ένα σχολείο δεν μπορεί να αποτελέσει πλέον κριτήριο πιθανής ανέχειας, καθώς η κρίση έχει πλήξει την πλειοψηφία των ελληνικών οικογενειών, ακόμη και εκείνων που μέχρι πρότινος θεωρούνταν ευκατάστατες. Επίσης, οι χορηγίες σίτισης από ιδιωτικούς οργανισμούς είναι προσωρινή και ασταθής (τι θα γίνει αν ο οργανισμός αποφασίσει τη διακοπή της χορηγίας;), ενώ δημιουργούνται ερωτηματικά σχετικά με θέματα διαφήμισης στο σχολικό περιβάλλον.
Γνωρίζοντας ότι με την επιδρομή των νέων δρακόντειων μέτρων, το φαινόμενο του υποσιτισμού των παιδιών στην Ελλάδα, αναμένεται στους επόμενους μήνες να ενταθεί και να επεκταθεί δραματικά, το Ενιαίο Μέτωπο Ιατρικής Αλληλεγγύης του ΕΠΑΜ, προτείνει και καλεί όλους τους εμπλεκόμενους και ενδιαφερόμενους φορείς να υποστηρίξουν την ακόλουθη πρόταση:
Να ξεκινήσει άμεσα κρατικό πρόγραμμα δωρεάν παροχής ενός τουλάχιστον πλούσιου δεκατιανού γεύματος σε όλους τους μαθητές, όλων των σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας. Το γεύμα αυτό, θα πρέπει να είναι υψηλής διατροφικής αξίας (γάλα/γιαούρτη, σάντουιτς με τυρί/ζαμπόν ή βραστό αυγό, φρούτο εποχής και με εναλλακτικές επιλογές για παιδιά που είναι αλλεργικά σε κάποια συστατικά), με προϊόντα από Έλληνες παραγωγούς μόνο, χωρίς μεσάζοντες και χωρίς να προωθούνται συγκεκριμένες εταιρίες. Όσοι μαθητές δεν καταναλώσουν το γεύμα, θα ενθαρρύνονται να το πάρουν στο σπίτι.
Πριν μερικούς μήνες, το Υπουργείο Παιδείας ενέκρινε την διανομή γευμάτων μπανάνας (!) συγκεκριμένης εταιρίας, σε συγκεκριμένα σχολεία στα πλαίσια του μαθήματος της ευέλικτης ζώνης, για την προώθηση της υγιεινής διατροφής. Δεν μπορεί ο χώρος του σχολείου να αποτελέσει διαφημιστική πασαρέλα ιδιωτικών συμφερόντων, ούτε μπορεί το φλέγον ζήτημα της σίτισης των παιδιών να αντιμετωπισθεί με πρόσκαιρα ημίμετρα διαφορετικής στοχοθέτησης, όπως το ανεπαρκές ευρωπαϊκό πρόγραμμα υγιεινής διατροφής (ποίας διάρκειας αλήθεια;) «γάλα και φρούτο», που ανακοινώθηκε πρόσφατα από το Υπουργείο Παιδείας. Χρειάζεται ολοκληρωμένη λύση από το κράτος κι ας σταματήσουμε να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας! Το πρόβλημα στην Ελλάδα σήμερα είναι πρόβλημα παιδικού υποσιτισμού, όχι πρόβλημα υγιεινής διατροφής!  Είναι χρέος της ελληνικής πολιτείας να μεριμνήσει άμεσα για τη σωστή σίτιση όλων των παιδιών της,  ιδιαίτερα σε μια εποχή, που οι γονείς τους βρίσκονται στην απελπισμένη κατάσταση να μην μπορούν να τους παρέχουν τα βασικά για την επιβίωσή τους, ακριβώς λόγω των πολιτικών, που οι ίδιες οι κυβερνήσεις (εγχώριες και ευρωπαϊκές)  επέλεξαν και που αποτελούν τη ρίζα του προβλήματος. Δεν επιτρέπεται καμία δικαιολογία τύπου «δεν υπάρχουν λεφτά». Για τη σίτιση των παιδιών μας, λεφτά υπάρχουν. Τελεία.
Συστρατευόμαστε με οποιοδήποτε φορέα επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί ανιδιοτελώς προς αυτήν την κατεύθυνση, πριν εκραγεί η διατροφική ωρολογιακή βόμβα, που οι ίδιες οι κυβερνητικές πολιτικές έχουν ενεργοποιήσει, με θύματα τα παιδιά μας.
ΕΝΙΑΙΟ ΜΕΤΩΠΟ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΕΠΑΜ
www.epamhellas.gr

20 Δεκεμβρίου 2012

Για την ομιλία του Δ. Καζάκη στη Θήβα

Την Παρασκευή 14/12/2012 έγινε στη Θήβα ομιλία-συζήτηση με το Δ. Καζάκη. Η εκδήλωση του νεοσύστατου πυρήνα Θήβας του Ε.ΠΑ.Μ. είχε επιτυχία, κράτησε από τις 7.00 μ.μ. μέχρι αργά το βράδυ και έγιναν καίριες αναλύσεις για την κοινωνική, πολιτική και οικονομική κατάσταση της χώρας. Στη Θήβα βρέθηκαν και αρκετά μέλη του Ε.ΠΑ.Μ. Χαλκίδας  Για όσους δεν μπόρεσαν να έρθουν υπάρχουν οι παρακάτω φωτογραφίες και απόσπασμα από την ομιλία. Ευχόμαστε καλή δύναμη στο Ε.ΠΑ.Μ. Θήβας!








Δ. Καζάκης: Έδωσαν την νέα δόση με αντάλλαγμα την υπόσταση της χώρας

 
 
Πάλι τα ίδια. Η δόση τελικά δόθηκε και η μαύρη προπαγάνδα ζητωκραυγάζει και ισχυρίζεται ξανά-μανά τα ίδια. Θα πέσουν τα χρήματα στην οικονομία και θα έχουμε ανάκαμψη και ούτω καθεξής. Οι ίδιες ανοησίες, τα ίδια ψέματα, οι ίδιες φρούδες υποσχέσεις, ενώ γνωρίζουν πολύ καλά τα εξής απλά: Ώς τον Μάρτιο θα δοθούν τα 49,1 δισ. ευρώ. Εάν στο ποσό των 49,1 δισ. ευρώ που ανέφερε ο επικεφαλής του Eurogroup, προστεθεί και η συνεισφορά του ΔΝΤ, το συνολικό ποσό που θα δοθεί στην Ελλάδα μέχρι τα τέλη Μαρτίου ανεβαίνει στα 52,5 δισ. ευρώ. Όλα αυτά είναι πρόσθετο χρέος για την Ελλάδα, δεν είναι χάρισμα.


Από τα 34,3 δισ. ευρώ, που υποτίθεται ότι θα εκταμιευθούν άμεσα, τα 16 θα δοθούν για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, τα 7 για δημοσιονομικές ανάγκες του προϋπολογισμού και τα υπόλοιπα 11,3 δις είναι το δάνειο από τον
EFSF για την επαναγορά ομολόγων. Με άλλα λόγια μόνο τα 7 δις ευρώ είναι διαθέσιμα για να «πέσουν» στην αγορά. Αν σκεφτεί κανείς ότι πρέπει να πληρωθούν γύρω στα 3 δις ευρώ τόκοι έως το τέλος του έτους, τότε μένουν 4 δις ευρώ. Αυτά τα έχει τάξει η κυβέρνηση στους μεγαλοεργολάβους των «μεγάλων έργων», οι οποίοι θα στήσουν εικονικά εργοτάξια δήθεν ότι προχωρούν τα έργα και θα τα πάρουν για να τα βγάλουν έξω, όπως κάνουν συστηματικά τον τελευταίο τουλάχιστον χρόνο.

Μόνο τα 7 δισ. ευρώ για τον προϋπολογισμό θα είναι σε μετρητά και τα υπόλοιπα θα είναι σε ομόλογα και έντοκα γραμμάτια. Κι ο λόγος προφανής. Τα 7 δις ευρώ χρειάζονται για να πληρωθούν τόκοι και μεγαλοεργολάβοι. Ας σημειώσουμε ότι το ποσό που προοριζόταν αρχικά για την επαναγορά ήταν 10 δισ. ευρώ. Τελικώς, ανήλθε στα 11,3 δισ. ευρώ, οπότε τα επιπλέον 1,3 δισ. ευρώ καλύπτεται από τον
EFSF κι όλα μαζί φορτώνονται στην ράχη του έλληνα φορολογούμενου.
 
Μέχρι τα 49,1 δισ. ευρώ, απομένει ποσό 14,8 δισ. ευρώ, από τα οποία τα μισά θα καταβληθούν τον Ιανουάριο (για τις τράπεζες) και τα υπόλοιπα σε τρεις δόσεις μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2013. Ειδικότερα, 7,2 δισ. ευρώ θα δοθούν τον Ιανουάριο και θα αφορούν την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, ενώ 7,6 δισ. ευρώ θα χορηγηθούν σε τρείς μηνιαίες δόσεις για τον προϋπολογισμό. Δύο δισ. ευρώ θα δοθούν τον Ιανουάριο, 2,8 δισ. ευρώ το Φεβρουάριο και 2,8 δισ. ευρώ το Μάρτιο, υπό την προϋπόθεση ότι η Ελλάδα θα τηρήσει τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει. Αν όχι τότε όπως αναφέρει το κείμενο της ανακοίνωσης του
Eurogroup, «η Ελλάδα και τα άλλα κράτη-μέλη της ευρωζώνης είναι έτοιμα να λάβουν πρόσθετα μέτρα, αν χρειαστεί, προκειμένου να διασφαλίσουν την επίτευξη αυτού του στόχου.»

Αν σκεφτεί κανείς ότι οι ανάγκες νέου δανεισμού του ελληνικού δημοσίου για το 2013 πριν την επαναγορά ομολόγων υπολογιζόταν σε 66 δις ευρώ. Τώρα υπολογίζεται σε 61 δις ευρώ. Από αυτά τα 7,6 δις ευρώ θα προέλθουν από το EFSF, ενώ τα 3,4 δις ευρώ από το ΔΝΤ. Σύνολο 11 δις ευρώ. Τα υπόλοιπα 50 δις ευρώ από πού θα βρεθούν; Υποτίθεται ότι θα βρεθούν από την έκδοση εντόκων γραμματίων. Αυτό σημαίνει ότι κάθε μήνα το ελληνικό δημόσιο πρέπει να αντλεί από την εγχώρια αγορά εντόκων γραμματίων (μηνός, τριμήνου, εξαμήνου) γύρω στα 4,2 δις ευρώ! Ποσό που όλο και πιο δύσκολα θα μπορεί να βρεθεί σε συνθήκες κατάρρευσης της ελληνικής οικονομίας.
Την ίδια ώρα με Πράξη νομοθετικού περιεχόμενου 96 σελίδων πήρε χθες αριθμό ΦΕΚ η τροποποιημένη δανειακή σύμβαση. Περιλαμβάνει όλες τις τροποποιήσεις που έγιναν στις δανειακές συμβάσεις του ελληνικού κράτους. Μεταξύ άλλων προβλέπει ομόλογα τιτλοποίησης περιουσιακών στοιχείων ως μέσο απαλλαγής από την καταβολή δόσεων.

Η Πράξη ονομάζεται «Έγκριση των Σχεδίων των Συμβάσεων Τροποποίησης της Κύριας Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Ε.Τ.Χ.Σ.), της Ελληνικής Δημοκρατίας, του Ελληνικού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Τ.Χ.Σ.) και της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), με τίτλο «Κύρια Σύμβαση Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης», της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ε.Τ.Χ.Σ., της Ελληνικής Δημοκρατίας και της ΤτΕ, με τίτλο «Σύμβαση Διευκόλυνσης Διαχείρισης Υποχρεώσεων ΣΙΤ» και της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ε.Τ.Χ.Σ., της Ελληνικής Δημοκρατίας και της ΤτΕ, με τίτλο «Διευκόλυνση αποπληρωμής Τόκων Ομολόγων», παροχή εξουσιοδοτήσεων για την υπογραφή των Συμβάσεων και άλλες επείγουσες διατάξεις». 

Στη σύμβαση τροποποίησης της κυρίας σύμβασης χρηματοδοτικής διευκόλυνσης, ορίζεται μεταξύ άλλων ότι:

-Για να εκταμιεύεται κάθε ποσό που θα καλύπτει εθνικές ανάγκες, σύμφωνα με την Πράξη θα πρέπει να προηγείται αίτημα χρηματοδότησης να συνοδεύεται από «πιστοποιητικό συμμόρφωσης». Το πιστοποιητικό συμμόρφωσης θα δίδεται από το νομικό σύμβουλο του κράτους και το υπουργείο Οικονομικών στο «επιτηρητή» της δόσης, το
EFSF. Η Ελλάδα θα υποχρεούται μάλιστα να ενημερώνει μάλιστα το EFSF εάν ανάμεσα στην ημερομήνια κατάθεσης του πιστοποιητικού και της αίτησης, έχει αλλάξει κάτι που θα καθιστούσε ανακριβές το πιστοποιητικό.

-Για να αποφανθεί το EFSF, θα πρέπει πρώτα να λάβει γνωμοδοτήσεις από τις και άλλες συνεργαζόμενες δικηγορικές εταιρείες Cleary, Gottlieb Steen & Hamilton, για το κατά πόσο η Ελλάδα συμμορφώνεται με τους όρους εκταμίευσης.

-Η Ελλάδα μπορεί να προτείνει στο EFSF την απαλλαγή της για την αποπληρωμή μέρους ή ολόκληρης της δόσης για την επαναγορά χρέους με την παράδοση ομολόγων τιτλοποίησης, εάν προσδοκά να λάβει έσοδα από την ιδιωτικοποίηση που υπερβαίνουν τον αναμενόμενο στόχο ιδιωτικοποιήσεων του μεσοπρόθεσμου.

-Ως ομόλογα τιτλοποίησης ορίζονται τα ομόλογα που θα εκδίδουν εταιρείες ειδικού σκοπού που συστάθηκαν για λογαριασμό της Ελλάδας ή του ΤΑΙΠΕΔ, ή ποιας οντότητας το διαδεχθεί στο μέλλον, και θα έχουν μετοχές στις εταιρείες και άλλα περιουσιακά στοιχεία, ακόμη και οικόπεδα, δικαιώματα αποθήκευσης φυσικού αερίου, οικονομικά δικαιώματα, δικαιώματα ψήφου κλπ.

-Αναγράφεται ρητά το ενδεχόμενο λήψης και νέων πρωτοβουλιών για τη βιωσιμότητα του χρέους, υπό την προϋπόθεση όμως ότι η Ελλάδα θα εφαρμόσει τα μέτρα που έχουν συμφωνηθεί.

-Η δόση επαναγοράς του χρέους θα έχει εκταμιεύσεις διάρκειας έως 30 ετών, και θα μπορεί να εκταμιευθεί με τη μορφή χρεωστικών τίτλων (του ΤΧΣ) ή τοις μετρητοίς.

-Εφαρμοσμένο δίκαιο είναι φυσικά το αγγλικό και η σύμβαση υπόκειται στην δικαιοδοσία των δικαστηρίων του Μεγάλου Δουκάτου του Λουξεμβούργου.

- Η Ελλάδα, η Τράπεζα της Ελλάδος και το ΤΧΣ παραιτούνται απαρέγκλιτα και ανεπιφύλακτα από κάθε δικαίωμα ασυλίας που ήδη έχουν ή μπορεί να δικαιούνται σε σχέση με τους ίδιους και τα περιουσιακά τους στοιχεία έναντι δικαστικών ενεργειών σχετικά με την παρούσα σύμβαση τροποποίησης, συμπεριλαμβανομένων ενδεικτικά, κάθε δικαιώματος ασυλίας έναντι άσκησης αγωγής, έκδοσης δικαστικής απόδοσης ή άλλης διάταξης, κατάσχεσης, εκτέλεσης ή ασφαλιστικού μέτρου και έναντι κάθε εκτέλεσης ή αναγκαστικού μέτρου σε βάρος των περιουσιακών τους στοιχείων, στο μέτρο που τα παραπάνω δεν απαγορεύονται από αναγκαστικό νόμο.

Στα πλαίσια της τελευταίας συνόδου δόθηκε επίσης και το «πράσινο φως» στην προώθηση της Οικονομικής και Νομισματικής Ενοποίησης. Έως τα τέλη του 2014 τα κράτη μέλη της ευρωζώνης θα έχουν χάσει το δικαίωμα να έχουν λόγο για την διαμόρφωση των προϋπολογισμών τους. Θα έχουν χάσει το δικαίωμα να παίρνουν αποφάσεις για την κατάσταση και την προοπτική της οικονομίας τους. Και θα έχουν χάσει παντελώς τον όποιο έλεγχο διέθεταν πάνω στις εγχώριες τράπεζές τους. Μάλιστα έως το Μάρτιο του 2014 θα έχει δημιουργηθεί ειδικό όργανο της ευρωζώνης που θα ασκεί τον έλεγχο στο τραπεζικό σύστημα κάθε κράτους μέλους παρά και ενάντια στις αρχές της χώρας.

Στα πλαίσια αυτά προγραμματίζεται ακόμη και συγκέντρωση όλων των καταθέσεων των πολιτών και των επιχειρήσεων της ευρωζώνης σε ένα κοινό μητρώο. Ο λόγος που θέλουν να το κάνουν αυτό είναι για να διευκολύνουν την μόχλευση των μεγάλων τραπεζών που η υπερδιόγκωσή τους δεν τους επιτρέπει το παραπέρα δανεισμό. Έτσι θα αξιοποιήσουν την συλλογική καταθετική βάση για να αυξήσουν τις δυνατότητες μόχλευσης ώστε να συνεχιστεί η δανειακή επέκταση. Το δόλωμα που ρίχνουν είναι η δήθεν δημιουργία ευρωπαϊκού συστήματος εγγυήσεων για τις καταθέσεις.

Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μάριο Ντράγκι, δεν έχασε την ευκαιρία να δείξει την χαρά του για αυτές τις εξελίξεις και κάλεσε τις κυβερνήσεις να μην χαλαρώσουν τις προσπάθειες για δημοσιονομική ανάταξη και για την εισαγωγή μεταρρυθμίσεων, σύμφωνα με βιντεοσκοπημένη συνέντευξη που δόθηκε την Παρασκευή στη δημοσιότητα από τους Financial Times.

«Η εγκατάλειψη σήμερα των πολιτικών λιτότητας, όπως ορισμένοι προτείνουν, θα έχει ως αποτέλεσμα την ακύρωση των τεράστιων θυσιών που έχουν γίνει από τους Ευρωπαίους πολίτες», λέει ο κ. Ντράγκι, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τα κοινωνικά δεινά που έχει προκαλέσει η πολιτική λιτότητας. Και ξεκαθάρισε για μια ακόμη φορά: «Οι χώρες με υψηλό χρέος και έλλειμμα θα πρέπει να κατανοήσουν ότι έχουν χάσει από καιρό την κυριαρχία τους επί της οικονομικής τους πολιτικής σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο. Η συνεργασία στο πλαίσιο μίας ένωσης προσανατολισμένης προς την σταθερότητα σημαίνει στην πραγματικότητα ανάκτηση της κυριαρχίας.»

Τι σημαίνει αυτό; Αυτό σε απλά ελληνικά σημαίνει ότι επειδή κάποιος χρωστά, έχει χάσει τον έλεγχο πάνω στο σώμα του και στην ζωή του. Αυτό σημαίνει. Πρόκειται για επίσημη επαναφορά του καθεστώτος της δουλοπαροικίας λόγω χρέους. Ενώ η συνέχιση της πορείας στα πλαίσια της ευρωένωσης δεν σημαίνει καθόλου ανάκτηση της κυριαρχίας, αλλά μεταφορά της κυριαρχίας στις τράπεζες και στα όργανα που επιβάλουν πολιτικές στα πλαίσιά της. Με τον πιο επίσημο τρόπο, δηλαδή, η ευρωζώνη μετατρέπεται σε δουλοπαροικία λαών και κρατών υπό το σκήπτρο των τραπεζιτών και των εξαγορασμένων απ’ αυτούς γραφειοκρατών.

Η Ελλάδα όπως την γνωρίζαμε τα τελευταία 182 χρόνια θα παραδώσει την σκυτάλη σ’ ένα μόρφωμα αφομοιωμένων περιφερειών στην ευρωένωση. Κι όλα αυτά γιατί το πολιτικό της προσωπικό έχουν αποδεχτεί την κατάλυση της εθνικής της κυριαρχίας. Μπορεί όμως και διαφορετικά. Όσοι λένε ότι δεν μπορούμε να τα βάλουμε με τις αγορές, τις τράπεζες και το ευρώ κάνουν μια ολοκάθαρη ταξική επιλογή. Θεωρούν ότι οι δυνάμεις των αγορών είναι ισχυρότερες από τους λαούς και τους αγώνες τους για εθνική κυριαρχία και ανεξαρτησία. Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται αυτό. Πάντα συνέβαινε αυτό που συμβαίνει σήμερα. Ιδίως σε συνθήκες τέτοιας κρίσης. Η κατάσταση πολωνόταν ανάμεσα σ’ αυτούς που έβλεπαν ταξικά το όλο ζήτημα και όλοι τους, μα όλοι τους κατέληγαν να διαλαλούν την παντοδυναμία του κεφαλαίου σε παγκόσμιο επίπεδο – ανεξάρτητα αν το έκαναν από «αριστερή» ή «δεξιά» σκοπιά – και σ’ αυτούς που επένδυαν στον πατριωτισμό του λαού, στην εθνεγερτήρια δυναμική της δική του αυτοδιάθεσης. Το ίδιο και σήμερα.

Γι’ αυτό και οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι η Ελλάδα δεν έχει ανάγκη ούτε την εξάρτηση από τις πολυεθνικές, ούτε από τις διεθνείς κεφαλαιαγορές. Η αυτοχρηματοδότηση διαμέσου του δικού της εθνικού κρατικού νομίσματος που δεν συσσωρεύει χρέος και η άνοδος της παραγωγής εξασφαλίζει την απεξάρτηση της οικονομίας από δάνεια, ή κεφάλαια των διεθνών αγορών. Αυτό μήπως σημαίνει ότι θα κατυαντήσουμε οικονομία εντάσεως εργασίας και φθηνιάρικων υπηρεσιών; Κάθε άλλο. Το καθοριστικό στοιχείο της ανάπτυξης οφείλει να είναι η ραγδαία άνοδος της παραγωγικότητας της εργασίας στην ελληνική οικονομία. 

Πώς πετυχαίνεται κάτι τέτοιο; Με επένδυση στην γνώση, την καινοτομία, την έρευνα, την εφαρμογή. Όσο πιο εξειδικευμένο προσωπικό, επιστημονικά και τεχνικά, διαθέτει μια οικονομία, όσο περισσότερο επενδύει στο ολοκληρωμένα κύκλωμα δημόσια εκπαίδευση και δημόσια έρευνα, βασική και εφαρμοσμένη, τόσο πιο καινοτόμα και πρωτοποριακή γίνεται. Αυτό απαιτεί ένα εξαιρετικά ανεπτυγμένο σύστημα εκπαίδευσης με ελεύθερη, δημόσια και δωρεάν πανεπιστημιακή πρόσβαση σε όλους, με υποδομές τέτοιες που να επιτρέπουν την παραγωγή υψηλά εξειδικευμένου επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού. Ταυτόχρονα η ανάπτυξη της έρευνας, τόσο εντός της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, όσο και από τα δημόσια ερευνητικά κέντρα θα εξασφαλίζει την πρωτοπορία στην γνώση και στις τεχνολογικές εφαρμογές. 

Σε ποιους τομείς; Η βασική έρευνα δεν μπορεί να έχει φραγμούς, ή όρια, αλλά η εφαρμοσμένη μπορεί να προσανατολιστεί κατά πρώτο λόγο στην αγροτική ανάπτυξη, στο περιβάλλον, στην μεταποιητική αξιοποίηση του μεταλλευτικού και ορυκτού πλούτου που διαθέτει η Ελλάδα, την θάλασσα, εναλλακτικές μορφές ενέργειας, κοκ. Εκεί δηλαδή που διαθέτει αληθινά συγκριτικά πλεονεκτήματα η χώρα μας.

Μπορεί να το πετύχει αυτό η Ελλάδα; Και βέβαια. Αρκεί να ακολουθήσει ένα συγκροτημένο σχέδιο ανάπτυξης έρευνας και τεχνολογίας, να οικοδομήσει τις κατάλληλες υποδομές εκπαίδευσης και έρευνας που αποτελούν χρόνιο αίτημα του επιστημονικού δυναμικού της χώρας, να προσφέρει υψηλές απολαβές στο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό, ειδικά εκείνων των ειδικοτήτων που θέλει κατά προτεραιότητα να αναπτύξει σαν οικονομία και φυσικά διεθνή δικτύωση με την έρευνα σε ολόκληρο τον κόσμο. 

Η Ελλάδα έχει όλα τα προσόντα να γίνει το επίκεντρο της επιστημονικής και ερευνητικής προσπάθειας σε παγκόσμιο επίπεδο αν σκεφτεί κανείς ότι χαρακτηρίζεται από την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα ως γεωφυσικό εργαστήριο της φύσης, ότι διαθέτει εξαιρετικές υποδομές για την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής στις αγροτικές μεθόδους ανάπτυξης σε απόλυτη - όσο αυτό είναι δυνατό - σύμπνοια με το φυσικό περιβάλλον, ότι μπορεί να αποτελέσει το safe heaven για την κοινωνία της πληροφορικής με την ελεύθερη ανάπτυξη ανοιχτού λογισμικού και ασφαλούς παροχής υπηρεσιών, ότι διαθέτει ήδη το επιστημονικό δυναμικό που έχει πρωτοπορήσει σε μια σειρά μηχανικές, χημικές, βιοχημικές, κοκ, εφαρμογές, αλλά οι πατέντες του δεν βρίσκουν καμιά ανταπόκριση. Εξασφαλίζοντας ένα απόλυτα φιλικό περιβάλλον για επιστημονική ανάπτυξη και έρευνα, υψηλές απολαβές και ένα κράτος που ενδιαφέρεται όσο κανένα άλλο για Έρευνα και την Ανάπτυξη, τότε θα αποκτήσουμε μια οικονομία πολύ υψηλής παραγωγικότητας. Άλλωστε, όπως λένε πολλοί, η βασική παραγωγική δύναμη της σύγχρονης παγκόσμιας οικονομίας είναι η γνώση.

Μπορεί κάτι τέτοιο να γίνει εντός ευρωένωσης; Όχι βέβαια. Χρειάζεται η Ελλάδα να αποκτήσει εθνική κυριαρχία και νομισματική κυριαρχία με ταυτόχρονη μονομερή διαγραφή των χρεών της. Θα πρέπει να ξέρουμε ότι το νόμισμα δεν έχει από μόνο του καμιά αξία. Είναι σύμβολο αξίας. Αποτυπώνει δηλαδή την αξία που του δίνει η οικονομία. Αν είναι νόμισμα με παγκόσμια κυκλοφορία με σκοπό να γίνει αποθεματικό και να εκφράσει την τραπεζική και χρηματιστική κυκλοφορία διεθνώς, τότε είναι ένα νόμισμα σαν το ευρώ.

Επιπλέον το ευρώ είναι νόμισμα σταθερής νομισματικής κυκλοφορίας κι έτσι ενώ εκφράζει άριστα την διόγκωση των συναλλαγών με χρέος δεν μπορεί να εκφράσει τις οικονομίες. Όλες τις οικονομίες, ακόμη και τις πιο ισχυρές. Η ευρώ κόβεται και ράβεται ανάλογα με την κυκλοφορία του κεφαλαίου και μάλιστα του δανειακού κεφαλαίου στις αγορές της ευρωζώνης και παγκόσμια. Γι' αυτό και η σταθερότητά του προϋποθέτει μεγάλους όγκους δανεισμού, μεγάλες αγορές χρέους, υπερτροφικές τελικά τράπεζες, χρηματαγορές και επενδυτικά κεφάλαια. Με ένα τέτοιο νόμισμα σε κυκλοφορία καμιά οικονομία δεν μπορεί να γλυτώσει την υπερχρέωση. Ακόμη και η Γερμανική, παρά τα τεράστια εμπορικά της πλεονάσματα. Δεν είναι τυχαίο ότι στα χρόνια του ευρώ η Γερμανική οικονομία υπερδιπλασίασε το δημόσιο χρέος της, ενώ εκτινάχτηκε σε πρωτοφανή επίπεδα το ιδιωτικό χρέος της.

Ακόμη κι αν μας χάριζαν τα χρέη η Ελλάδα θα δημιουργούσε νέα χρέη σε χρόνο dt και θα συνέχιζε να πορεύεται με όρους εσωτερικής υποτίμησης γιατί σε συνθήκες νομισματικής ένωσης μόνο έτσι μπορεί να σταθεροποιηθεί το κοινό νόμισμα. Όταν το νόμισμα, ως σύμβαση, δεν μπορεί να αντιστοιχηθεί στην οικονομία, τότε αναγκαστικά η οικονομία πρέπει να αντιστοιχηθεί στο νόμισμα. Πώς; Με τον μπαλτά, περικόπτοντας ότι δεν αντιστοιχεί στην αξία του κοινού νομίσματος. Περικόπτοντας δηλαδή κόστη στην οικονομία. Πρώτα και κύρια της εργασίας και της παραγωγής. Το εθνικό νόμισμα είναι υποχρεωμένο να αντιστοιχηθεί με τις υλικές αξίες που παράγει η οικονομία που το διαθέτει. Αν οι υλικές αξίες αυξάνουν τότε το εθνικό νόμισμα είναι σταθερό και σίγουρο. Τι είναι υλικές αξίες; Προϊόντα, υπηρεσίες, εισοδήματα, θέσεις εργασίας.

Αν οι υλικές αξίες υστερούν τότε και το νόμισμα ξεφτιλίζεται. Αν η ελληνική οικονομία από την πρώτη κιόλας στιγμή αναπληρώσει την χαμένη αγοραστική δύναμη των λαϊκών νοικοκυριών, οικοδομήσει ανελαστικές συνθήκες και όρους εργασίας που δημιουργούν περιβάλλον υψηλής παραγωγικότητας και επενδύσει στην παραγωγή με βασικό φορέα το δημόσιο, τότε η ανοδική εκτίναξη θα είναι εντυπωσιακή και το νόμισμα θα σταθεροποιηθεί. Επίσης το εθνικό κρατικό νόμισμα δεν χρειάζεται να είναι διεθνές νόμισμα. Η συναλλαγματική αξία με βάση τα ξένα νομίσματα καθορίζεται όχι μόνο από τα εξωτερικά ελλείμματα, αλλά πρωτίστως από την παραγωγικότητα με φυσικούς όρους της ελληνικής οικονομίας. Αν η ελληνική οικονομία βελτιώνει τους όρους εμπορίου - δηλαδή δεν είναι μπάτε σκύλοι αλέστε - και αυξάνει διαρκώς την παραγωγικότητα της εργασίας με νέες καινοτομίες και εφαρμογές στην παραγωγή, τότε το νόμισμά της θα είναι βράχος σταθερότητας.

Δημοσιεύτηκε στο Χωνί, 16/12/2012

19 Δεκεμβρίου 2012

Ανακοίνωση της ΠΓ του ΕΠΑΜ για τις 19/12/2012



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Μπροστά στη Πανελλήνια Κινητοποίηση των Δημοσίων Υπαλλήλων τη προσεχή Τετάρτη 19 Δεκέμβρη 2012, η Πολιτική Γραμματεία του Ε.Πα.Μ. επισημαίνει τα ακόλουθα:

Το τρικομματικό «κυβερνητικό» εξάμβλωμα, πειθήνιο εκτελεστικό όργανο των κατακτητών, προσπαθεί με κάθε τρόπο να τους  δώσει διαπιστευτήρια υποτέλειας. Οι «κυβερνώντες» ορθώνουν  το κακομοίρικο μπόι τους μπροστά στον κρατικό μηχανισμό, που οι ίδιοι εξέθρεψαν δεκαετίες ολόκληρες, και απειλούν με εξανδραποδισμό και καταδίκη σε πείνα δεκάδες χιλιάδες  εργαζομένων.

Εφευρίσκουν διάφορα  τερτίπια δικαιολόγησης  της ωμότητας των απολύσεων, ενώ την ίδια στιγμή, χωρίς κανένα δισταγμό, διασύρουν και προσβάλλουν, με κάθε τρόπο και κάθε μέσο, δικαίους και αδίκους  για να στεριώσουν την αποδοχή αυτών των απολύσεων από την κοινή γνώμη. Είναι σαφές πια σ` αυτό τον τόπο ότι οι θύτες έγιναν κριτές των θυμάτων τους.

Εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι οι ίδιοι έχτισαν ένα δημόσιο μηχανισμό εκλογικής κομματικής πελατείας, έρχονται τώρα να σαρώσουν οτιδήποτε στοιχειοθετεί δημόσιο τομέα, όσο απαραίτητο κι αν είναι για το δημόσιο συμφέρον. Στο όνομα της εξυγίανσης του δημόσιου τομέα αποδιαρθρώνουν ολόκληρο τον δημόσιο τομέα ώστε να καταντήσουμε ένα κράτος σε πλήρη αποδιοργάνωση, έτοιμο να παραδοθεί αμαχητί στον κάθε εισβολέα, στον κάθε κατακτητή. Και δεν είναι μόνον αυτό. Ευελπιστούν ότι ένας διαλυμένος δημόσιος τομέας δεν θα μπορέσει να συλλέξει τα πειστήρια των εγκλημάτων τους και της προδοτικής τους πολιτικής. Ευελπιστούν ότι θα μείνουν στο απυρόβλητο. Κάνουν τεράστιο λάθος.

Οι δημόσιοι υπάλληλοι θα πρέπει να καταλάβουν, όσο το δυνατόν πιο σύντομα, ότι κανένας τους δεν είναι πια ασφαλής μέσα στον τυφώνα που σαρώνει τη χώρα μας. Μοναδικός δρόμος σωτηρίας για όλους είναι η συμπαράταξη με κάθε πατριώτη, είτε του δημόσιου είτε του ιδιωτικού τομέα, και ο κοινός αγώνας ώστε όλες οι υπηρεσίες να περάσουν στα χέρια του φυσικού ιδιοκτήτη τους: του ελληνικού λαού!

Θα πρέπει να καταλάβουν ότι δεν υπάρχουν μόνιμοι και συμβασιούχοι, παλιοί και νέοι, αριστεροί και δεξιοί, δημόσιοι και ιδιωτικοί. Οι πάντες είναι αναλώσιμοι στα σαγόνια των κατακτητών και των οργάνων τους, που θέλουν ένα αποδιοργανωμένο και ετοιμόρροπο δημόσιο τομέα έτοιμο για  παράδοση και υποταγή.

Οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν στα χέρια τους το τεραστίων δυνατοτήτων όπλο που λέγεται κατάληψη των υπηρεσιών, και διοίκησης και επαναλειτουργίας τους από τους ίδιους τους υπαλλήλους, σύμφωνα με τα συμφέροντα του ελληνικού λαού. Όσο πιο πολύ θα απλώνεται η χρήση αυτού του όπλου τόσο περισσότερο άτρωτο θα γίνεται το κίνημα των δημοσίων υπαλλήλων, και τόσο πιο αδύναμοι οι κατακτητές και οι υποτακτικοί τους της τρικομματικής.

Την ίδια στιγμή η πρωτοβουλία αυτή θα αποτελέσει σημαντική συμβολή στο στόχο της ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ διαρκείας που θα ξεριζώσει από τον τόπο μας τη σύγχρονη «ακρίδα» των ντόπιων και ξένων κατακτητών.

Καλούμε όλους τους δημόσιους υπάλληλους, όλους τους εργαζόμενους, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, να αφήσουν τις «τουφεκιές» στον αέρα, να αφουγκραστούν τις πραγματικές ανάγκες των καιρών, να ανατρέψουν τις δωσίλογες ηγεσίες στα συνδικάτα και να προχωρήσουν μαζί με όλο το Λαό στη γενικευμένη αντεπίθεση απέναντι στις δυνάμεις του καθεστώτος, με τη διοργάνωση της ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ Διαρκείας με καταλήψεις σε κάθε χώρο δουλειάς, σε κάθε Υπουργείο.

Αθήνα 16 Δεκέμβρη 2012
Η Πολιτική Γραμματεία του Ε.Πα.Μ.